Δραστηριότητες

Παρουσίαση των αποτελεσμάτων του Συμποσίου της Πρωτοβουλίας για Παιδεία και Ανάπτυξη (ΠΡΩ.ΠΑΙΔΕΙ.Α) με θέμα: Μετά το Λύκειο, τι;

Με μεγάλη συμμετοχή ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εργασίες του Συμποσίου με τίτλο: Μετά το Λύκειο τι; Για τη ριζική αναδιάρθρωση του μετά το Λύκειο Χώρου Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Έρευνας, που διοργάνωσε η ΠΡΩ.ΠΑΙΔΕΙ.Α το διήμερο 8-9 Ιουνίου 2018. Μεταξύ των ομιλητών, παρευρέθηκε και ο Επίκουρος Καθηγητής ΕΜΠ και μέλος του ΕΒΕΟ κ. Άγγελος Τσακανίκας και ο Υποψήφιος Διδάκτορας ΕΜΠ και μέλος του ΕΒΕΟ Γιώργος Σιώκας. Ο οποίος Επ. Καθηγητής σχολίασε την ανάγκη σύνδεσης της έρευνας με την παραγωγή στη βάση ενός νέου πρότυπου ανάπτυξης και ο Υπ. Διδάκτορας για τις πρωτοβουλίες που υπάρχουν στο ΕΜΠ και πιο συγκεκριμένα στη Σχολή Χημικών Μηχανικών.

Το δελτίο τύπου καθώς και οπτικοακουστικό υλικό από τις δραστηριότητες του Συμποσίου μπορείτε να βρείτε εδώ.

Βασικός σκοπός του Συμποσίου ήταν αφενός να συζητηθούν οι παθογένειες και αιτίες που διαμόρφωσαν τον Μεταλυκειακό χώρο τις τελευταίες δεκαετίες και αφετέρου να αναδειχτούν προτάσεις και προοπτικές για μια νέα σοβαρή και αξιόπιστη δομή που είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί στον Μεταλυκειακό χώρο Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με εστίαση:

στην ορθολογική αναδιάταξη, αξιολόγηση και πιστοποίηση του χώρου της Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας, και τη μεταρρύθμιση στον χώρο της Επαγγελματικής Κατάρτισης. Κοινός τόπος των εξαιρετικών ομιλιών κατά τη διάρκεια του Συμποσίου υπήρξε η διαπίστωση ότι στην προσπάθεια για τη ριζική αναδιάρθρωση του Μεταλυκειακού χώρου είναι απαραίτητη η ταυτόχρονη ανάπτυξη της Γενικής Παιδείας και της Κατάρτισης, που θα δίνουν τον απαιτούμενο σεβασμό στην πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε πολίτη, θα λαμβάνουν υπόψη τα μηνύματα και τις τάσεις από τον χώρο της αγοράς εργασίας και των πραγματικών συνθηκών με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Συνολικά, κατά τη διάρκεια του Συμποσίου αναλύθηκαν θέματα από πέντε διαφορετικές ενότητες. Πιο συγκεκριμένα:

1η Θεματική ενότητα Η νέα σοβαρή και αξιόπιστη δομή που θα πρέπει να δημιουργηθεί στο Μεταλυκειακό μη Πανεπιστημιακό Χώρο Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Ο Καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, Ν. Μουσιόπουλος, παρουσίασε εννιά προϋποθέσεις για ένα επιτυχημένο σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ), μεταξύ των οποίων την ανάγκη συμβίωσης και ανάδειξης διακριτών και ισάξιων συστημάτων Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης και ΕΕΚ. Ο Ν. Παϊζης απότο ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ αναφέρθηκε στις συνέπειες που θα προκύψουν στο Λύκειο και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από τη διαμόρφωση της Μεταδευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ η Τ. Μίχου από τον ΣΕΒ έκανε λόγο για την ανάγκη επανασχεδιασμού και αναβάθμισης της αρχικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την ενεργό συμμετοχή των επιχειρήσεων. Στη θεματική ενότητα αυτή εντάχθηκε η παρουσίαση του Αθ. Συριανού, Αντιπροέδρου του Ελληνο-Γερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου σχετικά με την πρωτοβουλία της Ελληνικής Ζυθοποιιάς Αταλάντης για την επαγγελματική εκπαίδευση ζυθοποιών, αλλά και η παρουσίαση της Αικ. Κουλη, πρώην Διευθύνουσας Συμβούλου του Κέντρου Καινοτομίας και Παραγωγικότητας της Γερμανικής Οικονομίας για τη σημασία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

2η Θεματική Ενότητα: Προς μία σύγχρονη και ορθολογική αναδιάταξη του ενιαίου χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας σύμφωνα με τη διεθνή πραγματικότητα και τις σύγχρονες τάσεις.

Ανάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν στη 2η ενότητα κυριάρχησε η τοποθέτηση του Αν. Καραμπατζού, Αν. Καθηγητή του ΕΚΠΑ, για την αναδιάταξη του νομοθετικού πλαισίου με σημείο αναφοράς την ανάγκη για μια εξωστρεφή-ανοικτή Ανώτατη Εκπαίδευση, του Πρύτανη του Ανοικτού Πανεπιστήμου Κύπρου, Καθ. Σ. Κάτσικα, για τις ομοιότητες και διαφορές των συνενώσεων των Πανεπιστήμιων σε Ευρώπη και Ελλάδα, καθώς και του K. Αξαρλογλου, Κοσμήτορα International Business and Strategy του ALBA Graduate Business School για τη σημασία θέσπισης συστημάτων αξιολόγησης και μοντέλων υποκίνησης του ερευνητικού και διδακτικού προσωπικού των Πανεπιστημίων. Παράλληλα, ο φοιτητής του ΕΚΠΑ, Ορ. Αγγελόπουλος, παρουσίασε την ακαδημαϊκή ζωή και τον δρόμο προς την αριστεία από τη σκοπιά των φοιτητών, περιγράφοντας το παράδειγμα της Νομικής Σχολής.

3η Θεματική Ενότητα: Μεταρρυθμίσεις στον χώρο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης: Προκλήσεις και αναγκαίες Αλλαγές

Στην έναρξη της 3ης θεματικής ενότητας ο Σ. Ζάρκος, Αν. Καθηγητής στο ALBA, μίλησε για τον σημαντικό ρόλο των Business Schools στην επαγγελματική εκπαίδευση και επιμόρφωση των στελεχών των επιχειρήσεων, ενώ ο Μ. Παυλάκης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανρθρώπινων Πόρων έκανε λόγο για τον ρόλο, τα προσόντα και τις ικανότητες που απαιτείται να έχει ο σύγχρονος Εκπαιδευτής Επαγγελματικής Κατάρτισης. Στο θέμα της παραγωγής και ζήτησης δεξιοτήτων στην Ελλάδα αναφέρθηκε και ο Ν. Γαβαλάκης, Head of Unit Ανάπτυξης Ανθρώπινου Κεφαλαίου από τον ΣΕΒ, αλλά και ο Μ. Καθαράκης, Διευθυντής των Τεχνικών Σχολών του Επιμελητηρίου Ηρακλείου, ο οποίος εστίασε στην ανάγκη για εισαγωγή καινοτομιών στον χώρο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Στο κλείσιμο της συζήτησης, ο Κ. Καλτσάς, Σχολικός Σύμβουλος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σχολίασε την ανάγκη για την ανάπτυξη ενός συστήματος ΕΕΚ που θα υπηρετεί αποτελεσματικά το παραγωγικό μοντέλο της χώρας.

4η Θεματική Ενότητα: Η περιοδική αξιολόγηση και Πιστοποίηση όλων των μορφών της τυπικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και της έρευνας από ενιαία αρχή –ΑΔΙΠ.

Η ομιλία του Σ. Κουμπια, Καθ. Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστήμιου Πατρών, ξεκίνησε τη θεματική ενότητα με τη συζήτηση σχετικά με την αξιολόγηση των Ελληνικών Πανεπιστημίων, τις δυσκολίες εφαρμογής, αλλά και τις προοπτικές που ανοίγονται. Στη συνέχεια ακολούθησαν η ομιλία του Ιωαν. Γεροθανάση, Καθ. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με θέμα τη διασφάλιση και πιστοποίηση ποιότητας στην Ευρωπαϊκή Ανώτατη Εκπαίδευση και την αντιπαραβολή με την περίπτωση της Ελλάδας και η ομιλία του Ν. Χουρβουλιάδη, Head του Business School του American College της Θεσσαλονίκης σχετικά με την πιστοποίηση των Ελληνικών Ιδιωτικών Κολλεγίων από Ακαδημαϊκά Ιδρύματα και Οίκους του Εξωτερικού. Στο τέλος της θεματικής ενότητας παρουσιάστηκαν απόψεις από την πλευρά των φοιτητών και συγκεκριμένα, το παράδειγμα αξιολόγησης του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου μέσα από τον ομιλία της φοιτήτριας της Νομικής Σχολής, Β. Τάτση και η bottom-up πρωτοβουλία των φοιτητών του ΕΜΠ, μέσα από την ομιλία του Γ. Σιώκα, υπ. Διδάκτορα της Σχολής Χημικών Μηχανικών.

5η Θεματική Ενότητα: Η θεσμική κατοχύρωση της σύνδεσης του Εκπαιδευτικού και Ερευνητικού Χώρου με το χώρο των επιχειρήσεων, της αγοράς, του πολιτισμού, της οικονομίας και της κοινωνίας.

Στην αρχή της ομιλίας του ο Απ. Δημητρόπουλος, Επιστημονικός Συνεργάτης του ΙΟΒΕ, αναφέρθηκε στην ανάγκη επανασύνδεσης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Αγοράς Εργασίας, ένα θέμα το οποίο συνέχισε η Χ. Παππά από τον Τομέα Απασχόλησης και Αγορά Εργασίας του ΣΕΒ, η οποία εστίασε στη ανάγκη ενίσχυσης της απασχολησιμότητας των Νέων. Ο Δ. Πολύζος, Αναπλ. Πρύτανης Έρευνας και Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Πατρών, παρουσίασε την πλατφόρμα διασύνδεσης έρευνας και παραγωγικών φορέων Patras IQ, και ο Αγ. Τσακανίκας, Επ. Καθηγητής του ΕΜΠ σχολίασε την ανάγκη σύνδεσης της έρευνας με την παραγωγή στη βάση ενός νέου πρότυπου ανάπτυξης. Η Αρετή Κρέπαπα, Κοσμήτορας Graduate and Professional Education στο Deree, μίλησε για τον ρόλο της Μάθησης μέσω Κοινωφελούς Εργασίας, διασυνδέοντας την Ανώτατη Εκπαίδευση με την Κοινωνία και ο Κ. Ρότσιος, Κοσμητορας Undergraduate Programs στο Perrotis College της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής στη Θεσσαλονίκη εστίασε στην αξία της Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης για το μέλλον του Αγροδιατροφικού τομέα στην Ελλάδα. Τη θεματική ενότητα έκλεισε ο Χ. Αποστολόπουλος, Πρόεδρος ΣΕΒΓΑΠ, ο οποίος επισήμανε την ανάγκη δημιουργίας γεφυρών μεταξύ των επιχειρήσεων και των εκπαιδευτικών και ερευνητικών ιδρυμάτων.

Share this Post: